پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226755
ظروف يکبار مصرف در فريزر
تاریخ انتشار : 1395/08/01 19:46:57
نمایش : 1026
تعريف بهداشت محيط شامل چه بخش‌هايي است؟بهداشت محيط بحث‌هاي گسترده‌اي دارد که شامل بهداشت فردي و ابزاري در صنايع غذايي مي‌شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار،  مجموعه اينها سلامت انسان را حفظ مي‌کند يا برعکس رعايت نکردن آنها مي‌تواند سلامت انسان را تهديد کند.

ظروف يکبار مصرف به چند دسته تقسيم مي‌شود؟

بخشي از ظروف يکبار مصرف بر پايه گياه است و بخشي از آنها بين مردم به ظروف پلاستيکي معروف هستند. ظروف يکبار مصرف در صورتي بي‌خطر محسوب مي‌شوند که براساس استانداردهاي تعريف شده، توليد شوند. ظروف يکبار مصرف گياهي اگر براساس استانداردهاي لازم ساخته شوند خوب است. در غير اين صورت مفيد نيست و عوارض دارد. چون بسياري از سودجويان از مواد بازيافتي در تهيه اين ظروف استفاده مي‌کنند که مي‌تواند آلودگي ميکروبي و شيميايي داشته باشد. چون هويت شناسه‌اي اين ظروف مشخص نيست، بهتر است از آنها استفاده نکنيم يا مصرف بي‌رويه نداشته باشيم.

 

با فرض اين که ظروف يکبار مصرف پلاستيکي با رعايت استانداردهاي لازم توليد شده باشند، چه نکاتي را هنگام استفاده از آنها توصيه مي‌کنيد؟

 

اولا اين که مواد غذايي داغ را نمي‌توان در اين ظروف نگهداري کرد. اگر دماي ماده غذايي بالاي ۶۵ درجه سانتي گراد باشد استفاده از ظروف يکبار مصرف پلاستيکي ممنوع است. علتش اين است که دماي بالا مي‌تواند مقداري از مونومرهايي که در ساختمان پلاستيک بوده اند را آزاد کند و اين مونومرها وارد مواد غذايي مي‌شوند که براي سلامت انسان عوارض دارد بخصوص در ايامي که براي توزيع نذورات از اين ظروف استفاده مي‌شود. بايد دماي غذاي طبخ شده پايين بيايد و غذا خنک‌تر شود، بعد آن را در ظروف يکبار مصرف پلاستيکي بريزند. اين قضيه در مورد ظروف پلاستيکي فوم دار هم صدق مي‌کند، زيرا به آنها گازتزريق مي‌شود و اگر غذا داغ باشد، گاز آزاد مي‌شود که مضر است. استفاده از اين ظروف براي ريختن مواد غذايي چرب هم توصيه نمي‌شود. ظروف يکبار مصرف بدون رنگ بايد سطح‌اش کاملا صاف باشد و خراشيدگي و سوراخ نداشته باشد، چون ميکروب‌ها به محل مي‌روند و موجب آلودگي مي‌شوند. اين ظروف بايد در بسته‌بندي و دور از نور آفتاب نگهداري شوند.

 

آيا مي‌توان ظروف يکبار را در فريزر گذاشت؟

 

خير. هم گرماي زياد و هم يخ زدن براي ظروف يکبار مصرف مضر است، زيرا باعث آزاد شدن مونومرهايي مي‌شود که براي بدن مضر هستند.

 

به فرض اين که ظروف يکبار مصرف گياهي با رعايت استانداردهاي لازم تهيه شده باشد آيا اين ظروف بي‌ضررند؟

 

بله، ولي اين ظروف، ظروفي نيستند که بتوان غذا را طولاني مدت در آن قرار داد. اين ظروف براي مواد غذايي‌اي بايد استفاده شود که تاريخ مصرف مشخص داشته باشد. يعني از چند روز تا يک ماه تاريخ مصرف داشته باشد. تاريخ مصرف آنها براساس ترکيب ماده غذايي و نوع پليمر استفاده و تعريف شده است، چون به مرور خطر بروز عفونت و ميکروب در آنها افزايش مي‌يابد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html